sobota, 17 grudnia 2011

Co kupować na wyprzedażach na sezon wiosna-lato 2012?

Wyprzedaże właśnie się zaczynają a ja postanowiłam zadać sobie pytanie - co kupić, by nosić to także w przyszłym sezonie? Nie wiem jak wy, ale ja myślę już o wiośnie. Może to za sprawą pogody ;) Obejrzałam kilka pokazów, przejrzałam "prognozy trendów" ;) i wytypowałam swoich faworytów. Nie chcę teraz pisać zbyt szczegółowo o przyszłym sezonie, ale wskazać na to, co warto kupić na wyprzedażach - na epopeje na temat trendów przyjdzie pora ;) 

Po pierwsze - jak zwykle - stawiajmy na klasykę oraz biel i czerń. Umiejętnie noszona, nigdy nie jest nudna. Latem głównie będziemy nosić biel. Ten kolor pojawia się co roku, ale tym razem dominuje. W kolekcji Versace biel jest pięknie połączona ze złotem w postaci metalowych aplikacji podobnych do tych z kolekcji stworzonej dla H&M. Sarah Burton dla domu Alexander McQueen biel zamoczyła w złocie. Emporio Armani stawia na klasyczne połączenie black&white z geometrycznymi liniami i kontrastującymi lamówkami a Chanel białe tkaniny pokrywa pojedynczymi, cienkimi liniami.

Emporio Armani
Emporio Armani
Alexander McQueen
Chanel

Moim osobistym hitem pokazów SS 2012 jest kolor cynamonowy (jeżeli ten kolor inaczej się nazywa, to mnie poprawcie). Był szczególnie widoczny podczas pokazów Lanvin i Chloe. 
Chloe
Chloe



Lanvin
Lanvin

Równie często pojawiały się cieliste i szare tiulowe kreacje

Lanvin
Chloe

W nadchodzącym sezonie nie stawiamy na tak mocne kolory, jak zeszłego lata. Intensywne kolory powrócą, ale w czystych formach i prostych krojach - będą to ciepłe barwy - pomarańcz i czerwień. Wchodzimy za to pod wodę, do morskiego świata syren i wszelkich niebieskości oraz zieleni. Z jednym zastrzeżeniem - są to pastelowe wersje tych kolorów. 

Versace
Versace


Czego zatem szukać podczas wyprzedaży? Osobiście skompletuję garderobę w kolorze białym i poszukam złotości - obawiałam się, że błyszczący trend to tylko jednosezonowe szaleństwo, ale wielu projektantów na przyszły sezon pokazało połączenie bieli ze złotem, zatem  można śmiało inwestować w złote ubrania. Będę rozglądać się też za tiulowymi spódnicami i neutralnymi barwami.

Zastanawiam się, co stanie się z mocnymi printami typu wąż i panterka. W wiosennych kolekcjach pojawiają się przeróżne wzory, ale jest to głównie geometria i kwiaty. Kwiaty, kwiaty, dużo kwiatów. Zauważyłam węża w prognozach na jesień/zimę 2012/2013, ale moim zdaniem zwierzęce motywy mają tendencję wychodzącą.

Poza poszukiwaniem nowych trendów w starych kolekcjach, zawsze warto zaopatrzyć się w dobrze leżące dżinsy, skórzaną kurtkę i nową torebkę - co też mam zamiar uczynić ;) Można też dać ponieść się małemu szaleństwu i swojemu własnemu, modowemu instynktowi - w końcu ulica nie tylko kopiuje trendy, ale również je tworzy.

I z takimi niejednoznacznymi odpowiedziami was zostawiam oraz ciekawa jestem waszych przewidywań na kolejne sezony :) 

5 komentarzy:

  1. a ja uwazam, ze waz i panterka beda modne zawsze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. panterka będzie modna zawsze, trzeba tylko odpowiednio ją połączyć i będziemy miały wersję wiosenną:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakby tak ubrania projektantów, raz na jakiś czas były w cenach sieciówkowych. Och... Marzenie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja z kolei nie przepadam za motywami zwierzęcymi, wiem, że mają one wielu zwolenników, no ale . . .
    Ciekawy blog, zostaję!
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł! Lepiej już w trakcie obecnych zakupów pomyśleć czy będziemy mogły nosić niektóre z ciuszków w kolejnym sezonie ;-)

    OdpowiedzUsuń